Giriş Yapan Ziyaretçi Sayısı

Monday, November 3, 2014

New York Maratonu’nda Bir İyilik Meleği


Tuba Edman - New York
Esra Ürkmez dün düzenlenen dünyaca ünlü New York Maratonu’nda kanser hastaları için koştu. Kanserle Dans‘ ın iyilik meleği, maratonu 5 saat 55 dakika da tamamlarken kanserli çocuklar için de 4500 dolar toplamayı başardı.
Günümüzde sağlıklı ve aktif yaşam tarzının ön plana çıkmasıyla, koşmanın tedavi edici yanını keşfeden insanlar sayesinde şehirlerde düzenlenen maratonlara olan ilgi de her geçen gün katlanarak artıyor.
Maraton koşularında profesyonel atletlerin ve amatör sporcuların yanı sıra bir amaç uğruna koşmayı tercih edenlerin sayısı da gün geçtikçe çoğalıyor.
İnsanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe dayanan koşu sporu, günümüzde çok daha farklı boyutlar da kazandı. Uluslararası maratonlara evrensel bir dil, etkin bir tanıtım ve dayanışma aracı gibi misyonlar yükleyen insanlar bir yandan dinç ve sağlıklı yaşam için koşarlarken, diğer yandan da farkındalığı artırmak ve dahil oldukları sosyal sorumluluk projelerine bağış toplamak ve destek olmak gibi hayırlı amaçlar uğruna maratonlara katılıyor.
Artık yalnızca spor müsabakası olmaktan çıkan maratonlardan biri de, 1970 yılından bu yana düzenlenen geleneksel New York Maraton’u. Her yıl dünyanın 100’ den fazla ülkesinden 50 binin üzerinde atletin katıldığı maraton yaklaşık 42.2 km’lik bir parkurdan oluşuyor.
Bu yıl 44' üncü kez düzenlenen New York Maratonu, Pazar günü Staten Island bölgesinden başlayıp Brooklyn, Queens, Bronx semtleri boyunca binlerce kişinin yol kenarlarına dizilen bariyerler arkasından koşuculara tezahürat, alkış ve çığlıkları arasında Manhattan Central Park' ta son buldu. Havanın soğuk ve rüzgarlı olması sporculara zor anlar yaşatırken, Kenya’ lılar bu yılki maratona damgasını vurdu. Kadınlarda Kenya’ lı Mary Keitany, 2 saat 25 dakika 7 saniyede birinci gelirken, erkeklerde bir başka Kenya’ lı sporcu Wilson Kipsang 2 saat 10 dakika 55 saniye ile birinci oldu.
Toplam 600,000 dolar para ödülü dağıtılan maratonda, bayan ve erkek kategorilerinde birinci olanlar 130,000 dolar ile ödüllendirildi. 2014 New York Maratonu’nu yaklaşık 2.5 milyon kişinin seyrettiği tahmin ediliyor.
İşte büyük bir güç ve azim gerektiren bu uzun maratona katılan koşucuların içinde öyle bir isim vardı ki; bugün onun için söylenecek her söz yetersiz kalır.
 İşte o isim, çıtı pıtı incecik bedeninde kocaman bir yürek taşıyan, enerjisi ile Türkiye ve Amerika’ daki binlerce kanser hastasına umut veren, Kanserle Dans Derneği’nin koruyucu meleği, Esra Ürkmez'den başkası değil. Esra, aylardır büyük bir inanç ve disiplinle hazırlandığı bu zorlu maratonu, tüm olumsuz hava koşullarına rağmen 5 saat 55 dakikada tamamlayarak kanserli çocuklar için 4500 dolar toplamayı başardı.
Esra Ürkmez ve Ebru Tontaş’ın 2012 Mayıs’ın da açtıkları ve “ kanserle-dans.blogspot.com ” ismini verdikleri internet blokları ile başlayan zorlu serüvenleri, bu gün doktoru, hastası, gönüllüsü ve takipçileri ile binlerce kişiyi aynı çatı altında toplayan büyük bir yardim kurulusuna dönüşmüş durumda.
Onların en büyük amacı, kanser hastalarına, bu hastalıkla mücadele eden yalnızca siz değilsiniz, biz yanınızdayız, sizi anlıyoruz ve doğru adımlarla kanserle dans ederek bu hastalığı yenebilirsiniz ümidini dağıtabilmek. Kanserle mücadeleyi adeta bir dansa benzeten bu muhteşem iki kadın, kanserin sürekli doğru adımlarla yürütülmesi gereken bir süreç olduğunun altını çizmeye çalışıyorlar .
New York Maratonu' na bir kaç gün kala görüştüğüm, vazgeçmek nedir bilmeyen bu yardım meleği zorlu New York Maratonu' na neden katıldığını şu sözlerle anlatıyor.
“ Bundan bir sene önce 2 km bile koşamayan ben, bu pazar 42.195 km'yi niye koşuyorum sorusunu, defalarca kez sordum kendi kendime.
Ve inan, her defasında cevap aynıydı.
Çünkü ben azimle, her şeyin başarılabileceğini göstermek ve bir şeyleri değiştirmek istiyorum.
Bu sayede, yardım etmek isteyeni yardıma ihtiyacı olanla buluşturabileceğime inanıyorum.
Ayrıca istemeden zorla Kanserle Dans' a kalkan insanlara " hasta değilim, ama ben de sizinle, sizler için dans ediyorum"
Yalnız değilsiniz, yalnız değiliz hiç birimiz.
Dansa devam, vazgeçmek yok. Çünkü daha yeni başladık, demek istiyorum.
Kimi zaman adım adım,
Kimi zaman koşa koşa...
Kimi zaman ağlaya ağlaya...
Ama her koşulda dansa devam, diyerek sözlerini tamamlıyor bu cesur kadın.
Ve maraton sonrasında Kanserle Dans sitesinde yayınladığı şu notlarla, yine kanserle savaşan dostlarına bu elim hastalığı alt etmek için cesaret, umut ve inanç aşılıyor.
“140 bin insan, her birinin ayrı bir hikayesi var. Kimi kendi için, kimi yardim için, kimi kaybettikleri için koşuyor. Böyle 140 bin kişiyi bir arada bir daha göremem onu biliyorum. O havayı solumanız gerek en azından hayatta bir kere, inanın bu her şeye değer...
12 km sonra
"Yürümek istiyorum, yoruldum, izin vermiyorlar, kanserle dans ekibim hadi diyor... hadi yaparsın... yürümek yok, koşacaksın… Sanırım biz Kanserle Dans ‘da da böyleyiz, yorulanın vazgeçmesine izin vermiyoruz, Sizi seviyorum" diyorum...
Yola devam, dansa devam...
Sırtında kaybettiği oğlunun resmiyle koşan yaşı 50’lerde bir adam rüzgâr gibi geçiyor yanımdan. “ Sırtında senin için koşuyorum, rahat uyu diyor.” Ben nefessiz kalıyorum ve katılıyorum 2 dakika kenarda. Maratonun kesemediği nefesimi, hiç tanımadığım bir adam kesiyor.
EN ONEMLISI... Koşarken hiç projeler, topladığım paralar, yaptığım işler aklıma bile gelmiyor. Onlar sanırım beni zaten oraya getirdiler, yarışa başlattılar. Yarışta bir ben varım, bir de sevdiklerimin desteği. Yani sizler...
Biz sınırlarımızı, hayat kelepçelerimizi kendi kendimize koyuyoruz. İstedikten sonra o sınırları aşmak da zor değil, kelepçeleri kırmak da. Ben bunu yapabildiğim için kendim adıma çok mutlu olarak gözyaşlarıyla FINISH’den geçiyorum.
Kendim için...
Siz kanserle dans eden dostlarım için...
Aslında New York Maratonu’ nun kuruluş tarihinde de bir kanser hastasının hikayesi var. Fred Lebow kariyeri boyunca 30 ülkede 69 maraton tamamlayan New York Maratonu’ nun kurucularından biri. 1990 yılında beyin kanseri teşhisi konulan Lebow için koşmak adeta kanserle savaş anlamına gelmiş o tarihten sonra. Ve yine o yıl Memorial Sloan Kettering Hastanesi (MSK) New York Maratonu’ nun ilk resmi hayır kurumu olarak belirlenmiş. 1991yılında grubun maratoncu koşucuları MSK için $650 bin dolardan fazla para toplamayı başarmış.
1992 yılda son maratonunu koşan Lebow, doktorların tüm karşı çıkmalarına rağmen dokuz kez kadınlarda maraton şampiyonu olan Grete Wait’in desteği ile 5 saat 32 dakika 34 saniye ile yarışı tamamlamış. Lebow’in son maratonunda gurup MSK için 1 milyon dolardan fazla yardim toplamış. 62 yaşında kanserle olan mücadelesini kaybeden şampiyon maratoncunun ardından gurubun bugüne kadar yaklaşık 55 Milyon dolarının üzerinde bağış topladığı ve bağışların yine kanser araştırmaları için kullanıldığı kaydediliyor.
Aynı yıl 4 Kasım’da adına bir heykel yapılarak onurlandırılan Lebow’in, bu heykeli o zamandan beri her sene Kasım’ın ilk hafta sonu New York Maratonu’nun bitiş çizgisinin yakınındaki bir noktaya taşınıyor.
Kanserle Dans Derneği için Bağış ; Kanserle Dans Derneği İŞBANK Cevahir AVM IBAN TR100006400000112400125343
Tuba Edman

No comments:

Post a Comment